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FAQ's


 


Can I anticipate my payments?


Your payments are automatically deducted from your associated card, according to the agreed payment plan, but you can make advance payments whenever you want. Or defer a payment! To make an advance payment, simply download the Klarna application, log in with your email, click on “Payments” and choose the purchase you want to pay for. You will have the option to pay just one installment or pay for the purchase in full and also choose the card with which you intend to make the payment.


 


What happens if the payment fails?


Klarna sends a message, notification and email 2 days before the scheduled payment date. If you need more days to make the payment, you can postpone the payment of the installment in the Klarna application, without any additional fee, by clicking on “Payments”, choosing the purchase in question and then on “Extend due date”. If for some reason the payment fails, there will be a second debit attempt after 7 days. If payment continues to be unsuccessful, a fee (depending on the purchase amount) will be added to the installment amount.


 


Why was my purchase declined?


Klarna does not approve all orders. However, the approval process helps Klarna to responsibly offer our services to a large number of clients. The time since you have been a customer, purchase and payment history, purchase amount, as well as amounts that may be pending payment, influence whether a purchase is accepted. Every purchase is a new decision and a rejection does not mean that your future purchases will always be rejected.


 


 


If you have any difficulties with the APP or Klarna payment approval, you should contact Klarna directly through the following means:


Send email to: apoioaocliente@klarna.pt
APP chat Klarna
Phone number: 308 804 633 (from Monday to Friday - 08h00 a.m to 04h00 p.m)

PERGUNTAS FREQUENTES
Posso antecipar os meus pagamentos?

Os teus pagamentos são automaticamente deduzidos do teu cartão associado, de acordo com o plano de pagamentos acordado, mas podes fazer pagamentos antecipados sempre que desejares. Ou adiar um pagamento! Para fazer um pagamento antecipado basta descarregar a aplicação da Klarna, iniciar sessão com o teu email, clicar em “Pagamentos” e escolher a compra que pretendes pagar. Terás a opção de pagar apenas uma prestação ou pagar a compra na totalidade e ainda escolher o cartão com o qual pretendes fazer o pagamento.

O que acontece se falhar o pagamento?

A Klarna envia um SMS, notificação e email 2 dias antes da data do pagamento agendado. Se necessitares de mais dias para fazer o pagamento, poderás adiar o pagamento da prestação na aplicação da Klarna, sem nenhuma taxa adicional, clicando em “Pagamentos”, escolhendo a compra em questão e em seguida em “Prolongar data de vencimento”. Se por alguma razão o pagamento falhar, irá existir uma segunda tentativa de débito passados 7 dias. Caso o pagamento continue a não ser bem sucedido, uma taxa (a depender do valor da compra) será adicionada ao valor da prestação.

Porque a minha compra foi recusada?

A Klarna não aprova todas as encomendas. No entanto, o processo de aprovação ajuda a Klarna a oferecer, de forma responsável, os nossos serviços a um grande número de clientes. O tempo desde que és cliente, o histórico de compras e pagamentos, o valor da compra, assim como valores que possam estar pendentes de pagar, influenciam se uma compra é aceite. Cada compra é uma nova decisão e uma rejeição não significa que as tuas compras futuras serão sempre recusadas.

Caso tenhas alguma dificuldade na APP ou na aprovação de pagamento Klarna, deves contactar directamente a Klarna através dos seguintes meios:

Envio de email para: apoioaocliente@klarna.pt
Chat na aplicação da Klarna
Número de telefone: 308 804 633 (de 2ª a 6ª feira, das 08h00 às 16h00)